New York Times Issues PARTIAL Correction on Breitbart

July 1, 2011

As reported today in Bradblog.comthe New York Times public editor, responding to criticism from Brad Friedman Media Matters and others about inaccuracies in last weekend's Jeremy W Peters' puff piece on Andrew Breitbart,  has issued a partial correction, this about a videotape that Peters said showed NAACP members applauding former USDA official Shirley Sherrod when she talked about at first being reluctant to help a white farmer many years ago.  (That Breitbart story, which blatantly misrepresented Sherrod's comments, forced Sherrod to resign her post.  Sherrod has sued Breitbart for damaging her reputation.)  New York Times Reporter Peters apparently didn't look at the video before reporting that tidbit, as it, in reality, showed no such thing.  (Apparently words now go directly from the mouth of Andrew Breitbart directly onto the pages of the paper of record.)    

But the Times has still not corrected its long ago misstatement that ACORN advised Breitbart protege James O'Keefe and his hidden camera partner Hannah Giles on how to evade taxes and conceal child prostitution.   In point of fact, the video shows the opposite.   Read the full story over at .

But here's the takeaway:  It was the New York Times misreporting that eventually brought the group ACORN down for no good reason, other than engaging in a political hatchet job.

What does the Times hope to gain?  Access?  An answer to cries of the "liberal" media?  

It can't compare to what they've lost:  credibilty, at a time when we need REAL journalism the most.

No comments:

Post a Comment